God Is An Astronaut @ VK* Club, Bruxelles BE– 3 noiembrie 2011

303104_10150380901200409_21788340408_10164842_653288708_nPost-rock-ul este un stil foarte la modă acum, despre care am aflat relativ de curând și ştiu foarte puţine lucruri. Dar oricâte referinţe aș fi avut și oricât aș fi ascultat, ştiam că trebuie să merg la un concert ca să simt despre ce este vorba. Mi s-a întâmplat la fel cu Motorpsycho și Porcupine Tree, fără sa fac nici un fel de comparaţie între stiluri și trupe.  Iar concertul God Is An Austonaut a fost ocazia perfectă pentru aşa ceva.

In clubul VK* nu mai fusesem niciodată. Nu este foarte mare și e ușor de ajuns acolo. Am întârziat vreo 5 minute pentru că eu mă pierd mereu. Ei însă au început la timp. Mi-am găsit un loc în sală și, deşi voiam al naibii de mult să beau o bere, nu m-am putut lăsa dusă ceva vreme. M-au prins foarte foarte repede!

Primul lucru perceput a fost claritatea inumană a sunetului și sound-ul mult mai „metal” decât pe albume. Al doilea, cat de mult se mişcau pe scenă în ciuda căldurii teribile de acolo. Abia pe urmă, după ce am procesat energia trupei, am remarcat proiecţiile discrete din fundal, ceea ce mi-a plăcut la nebunie, căci mi-era deja clar că veniseră să cânte și nu doar să facă un show. Și acum îmi dau seama că nu au insistat nici pe jocuri de lumini.

Keyboards, chitară, bass și tobe și totuşi iată-mă pe terenul post-rock-ului, în timp ce trupa alternează stiluri pline de zgomot și vehemente cu sesiuni calme și captivante. Au cântat în continuu, aproape fără pauze între piese. Nu am găsit setlistul, aşa că ştiu doar titlurile anunţate de ei: „Age of the Fifth Sun”, „Forever Lost”, „Suicide by Star”, „Fire Flies and Empty Skies” și „Route 666”, piesa preferată a băiatului de la tehnic, a cărui zi de naştere fusese în ziua concertului și care a fost chemat pe scenă și felicitat în public. Din păcate însă, concertul a durat regulamentarul timp de o oră și 15 minute, cu bisuri cu tot, aşa cum este scris probabil în marea carte a marketingului de spectacole live, la capitolul cantăm cât am semnat.

Publicul a fost o altă surpriză, deşi foarte puțini oameni, vreo 250 de persoane. Marea majoritate tineri, 20-25 de ani. Foarte receptivi, se mişcau în legea lor, se bucurau de piese. Totuşi, la câtă energie venea de pe scena, se putea mai mult. Interesant e faptul că pagina de facebook a evenimentului a avut 75 de invitaţi, cel puţin o treime din sală i-a urmărit în social media, unde și ei sunt foarte activi și personali.

Cu riscul de a mă repeta, God Is An Astronaut în concert este o experiență total diferită de cea de acasă din fața calculatorului cu caștile pe urechi.

Trupa: impecabilă
Publicul: entuziast
Sunetul: outstanding
Biletul: 13 euro jumate
Berea: doua jetoane roşii a 1 euro bucata

Bonus: Live in Tochka Club, Moscow, februarie 2011

Lasă un răspuns

