The Computers și The K. @ Witloof Bar Botanique, Bruxelles BE – 11 ianuarie 2012

Clubul Witloof Botanique îmi amintește de ce am dezertat considerabil din locurile de mari concerte. Un club underground veritabil, un subsol cu pereți de cărămidă, nu foarte mare. Perfect pentru un concert cu prietenii într-o zi de lucrătoare. Cu atât mai mult dacaă este un concert de punk.

Concertul a început cu The K. (cunoscuți anterior ca The Kerbcrawlers). Prima dată i-am văzut în luna decembrie a anului trecut, la un concurs de rock belgian – Finale Concours Circuit, competiţie care permite grupuri mici să obțină vizibilitate, un concurs care a avut prima ediție în 1997. Anul acesta au fost șase grupuri destul de bune, dar pe trend-ul actual al muzicii metal: death metal, hardcore și stoner), cu o singură excepție de excepţie: The K. din Liège.

.

The K. cântă un punk noise cum nu am mai auzit live. Mi-au amintit de the Jesus Lizard și de Melvins, dar doar din nevoia de a-i încadra undeva și de explica cum cântă. Â același mod în care vocalul, Sébastien von Landau, îmi amintește de Cobain. Dar cuvântul zilei este autenticitatea. Concertul lor a fost o dovada că doar trei oameni pe scenă (chitara, bas, tobe, plus efecte clasice bine-stăpânite) pot livra muzică de bună calitate. Sunetul lor este anarhist, nihilist, vulnerabil, sensibil, sincer, vulgar și complexe dezvăluind o dureroasă conștientizare. Albumul lor de debut “My Flesh Reveals Millions of Souls” urmează să apară în această lună.

.

The Computers vin din Exeter, Marea Britanie. Eu încă nu știu cum m-au fermecat atât de repede: a fost amestecul neașteptat de rock and roll si punk? Figurile de băieți drăguți dar parcă scoși din Portocala mecanică a lui Kubrick? Blonzi, bruneți, cu părul roșu, dar toți cinci îmbrăcați în alb, alb punk. Acțiune, energie, rebeliune. Acum vocalul este pe scenă pentru ca în seconda imediat următoare să-l vezi urcat la propriu pe fani și dus cu chitara undeva în spatele publicului, în timp ce cântă, încă. Cât poate de tare.

Foarte buni live și se spune că au înregistrat ultimul album, piesă cu piesă, fără sa le mixeze ulterior. Destul de ironic, dacă ne gândim la numele truei, nu? Orice youtube mi se pare că nu sugerează nici 20% din ceea ce fac ei in concerte. Ceea ce îmi dă încredere de a spune: viitorul muzicii este live.

Lasă un răspuns

